Perbincangan: Pengkid a.k.a Tomboi (Edisi 2)

Tanpa Nama berkata...

apa yang lelaki x ade pengkid ada?

1. pesona. lelaki xada pesona.
2. belaian, perhatian , kasih sayang.
3. ro.man.tic. pengkid kaum yg sgt romantic.
4. kemas, sentiasa kemas, wangi dan pembersih.
5. berkongsi segalanya dengan org tersayang.dari kawan2 hinggalah sekecil2 perkara.
6. tak reti nak pegi melepak tepi tembok, main gitar tepi jalan, lepak kedai mamak.
7. rajin kerja, sebab aweq dia tanggungjawap dia. berusaha carik duit walau sesusah mana pun.

oh, tajuk awak tu salah,
pengkid dgn tomboi tu berlainan.
berlainan.

oh,



Ayat bewarna merah di atas adalah komen dari seorang pembaca yang tidak di kenali berkenaan entri gua yang ini. Komen yang agak baik, mungkin bagi sesetengah lelaki ia agak kasar dan menyentuh sensiviti lelaki.

Bagi gua setiap komen atau kata-kata ada baik dan ada buruknya, dari apa yang gua baca dari komen tu ia sedikit sebanyak memberi lelaki tip untuk memenangi hati perempuan. Gua tak tau dia lelaki, perempuan atau pengkid. Mengikut dari amatan gua, mungkin si pengomen mempunyai pengalamannya yang tersendiri.

Terima kasih di ucapkan kepada pengomen tersebut, sekurang-kurangnya lelaki macam gua tahu kelemahan dan kehendak perempuan. Cuma gua tertanya-tanya apakah salah maksud Pengkid bersamaan dengan Tomboi?

Mungkin lu orang ada fahaman yang tersendiri tentang 2 watak itu, bagi gua Pengkid atau Tomboi adalah sama.


*Pengkid romantik? Tapi sama ke dengan romantik si lelaki? Mungkin tidak


-Renungan untuk kita bersama, fikir-fikirkan



Klis sini EDISI 1







2 ulasan:

saya yang tulis komen merah tu berkata...

tomboy : perempuan yang tomboi tapi xade naluri pada perempuan lain.
PENGKID : perempuan yang menjadi tomboy dan ada naluri sukakan perempuan.

semudah tu jer.

oh, memang lelaki kena amek iktibar. dan sedar. bahawa kami, perempuan bukan hanya mahu puaskan nafsu kamu sahaja. kami ini masa depan kalian. itu cara brfikir tentang perempuan yang betul.

kami adalah masa depan kalian.
ingin kan kami?
susun masa depan kalian dulu.

BISKUTMARIE(",) berkata...

ade benar ade tidak benarnye tentang komen yang di beri..

ape pun kebaikan bersame pengkid kite balik pade pegangan kite..
ye ISLAM menharamkan hubungan sesame jenis, HARAM..

bkn cube untuk menutup keburukan SESETENGAH lelaki tp inilah hakikatnye...

masalah dtg dari 2 pihak, tak de sape betul takde sape salah...

lelaki dan perempuan same memerlukan, tidak hanye di sebelah pihak..

cerita pasal nafsu, kenape perlu puaskan nafsu lelaki kalu tak rela??

kalau da puaskan nafsu lelaki kenape nak mengeluh??

atau mungkin diri sendiri yang tak puas??