Kerja VS Maxis

Sejak 2 menjak ni gua sedikit sibuk dengan urusan kerja, ditambah pula dengan kena cover kerja kawan sepejabat yang sedang cuti bersalin. Job scope tu bertambah sikit, nak pulak ada 1 projek baru nak lancar. Meeting sana meeting sini, ada team building pula lagi. Terkejar-kejar


Gua baru je lepas habis 1 team building berkenaan projek baru tu, nasib baik setengahari je ditambah dengan makanan yang memang sedap. Masa pendaftaran makan,  pukul 10:30 tea break, pukul 1:00 makan tengahari. Memang tak sempat lapar, puas hati. Kalau hari-hari ada team building macam ni memang gua secara suka dan rela akan sertai.


Tutup cerita pasal kerja yang memenatkan, ni gua nak cerita pasal talian talipon & broadband Maxis. Untuk pengetahuaan gua dah swap talian & broadband dari Maxis ke Digi, sebelum talian gua di-swap, broadband Maxis telah pun dipotong terlebih dahulu dan pembayaran bil Maxis telah dilakukan sebanyak RM400++ di Pusat Maxis KLCC. Untuk pengetahuan, pembayaran bil Maxis tidak pernah tertunda. 


Selepas seminggu (lebih kurang) memakai talian Digi, Maxis telah menghantar 1 pesanan ringkas menyatakan ada lagi tunggakan bil dan sehingga semalam jumlah tunggakan adalah sebanyak RM300++. Jumlah tunggakan adalah tidak sampai sebulan gua memakai talian Digi, gua merasakan ada sesuatu yang tidak kena kena Maxis.


Gua dah tanya di salah satu agen Maxis di Jusco Taman Maluri, mereka hanya boleh bagitau jumlah tertunggak dan tarikh dari bila ke bila sahaja. Mengapa & kenapa mereka tak boleh nak jawap sebab detail hanya boleh diketahui di Pusat Maxis. Oleh sebab-sebab macam ni lah gua swap talian, ramai yang merungut bila pakai talian Maxis antaranya gua. 



6 ulasan:

[sutera kasih] berkata...

sy aritu byr 500+ kt digi..sabo je la..terus terminate..now guna celcom terbaekkkk :P


p/s: bukan rajin tukar templete..blog sy tgh ada masalah skrg..hmmm

Tanpa Nama berkata...

saye dulu kena bayar 400++. same situasi. padahal tade bill tertunggak. mmg mintak maki maxis mase tu. hoohoh. so pakai la celcom berukband ye. terbaekk buat mase nie. :D

pizli.mw berkata...

Samalah kita cover orang bersalin hehe..

Unknown berkata...

suterakasih--> kalu digi pun mcm tu mmg kena tuka line lg la jwapnye...haih...

Unknown berkata...

roxy--> haha, mmg mintak maki tu...

Unknown berkata...

pizli--> rse mcm mencabar sikit ye tak...? haha