Kampung Talam (Episod II)

Mata Kamal meliar melihat ke dalam rumah Mak Siah. "Ke tepi" tempik Kamal sambil menolak Mak Siah yang sedang berdiri di hadapan pintu rumahnya. Berlari Kamal menuju ke belakang rumah Mak Siah. Mak Siah yang dalam kesakitan terpinga-pinga, ketakutan jelas terpancar di muka Mak Siah. "Aduh" Mak Siah manahan kesakitan. Bergegas Mak Siah mencapai telefon lalu menelefon Pak Senin. Mak Siah dalam ketakutan. Kelakuan Kamal di luar jangkaanya, terketar-ketar suara Mak Siah dalam talian- 5 minit kemudian Pak Senin tiba dan diikuti 4 orang lagi penduduk kampung. Bergegas mereka masuk kedalam rumah setelah Mak Siah memaklumkan Kamal berada di belakang, sekitar dapur rumahnya.



Sambil masing-masing memegang kayu sebagai pertahanan diri kalau-kalau sesuatu yang tak di ingini berlaku. "Kamal" jerit Pak Senin. "Ya" sahut Kamal angkuh. Suaranya dari arah dalam tandas rumah. "Berhati-hati semua" pesan Pak Senin kepada pengikutnya dalam nada yang perlahan. Kamal menyorok di dalam tandas, seperti ada sesuatu yang dilakukannya. "Kamal, bukak pintu ni" jerit Pak Senin lagi. Setelah beberapa ketika deruman air kedengaran, Kamal mula membuka pintu seperti akur dengan arahan Pak Senin. "Mintak maaf Pak Senin, tumpang tandas jap. Jah takde kat rumah, dah tak tahan sangat dah tadi perut memulas-mulas. Hehehe, maaf ye?" jelas puas riak di muka Kamal. Pak Senin menghentak-hentakkan kayu yang dipegangnye ke lantai, seperti tidak puas hati







--TAMMAT--







6 ulasan:

suezensuzanna berkata...

erkkkkk............fuhhhhhhhhhh

BISKUTMARIE(",) berkata...

sue--> fuh...
lega...
:D

jane berkata...

cter btul ke nih...huhu

hans berkata...

hahahahha
citer ko ker nih?
memang bila terdesak...perlakuan manusia diluar batasan
haha

BISKUTMARIE(",) berkata...

jane--> rekaan jerk...
biase la, sy ni pengarah 2 episod je...
hahaha...

BISKUTMARIE(",) berkata...

hans--> ini cerita gua pengarahnya...
tapi ini cerita bkn cerita pasal gua...
faham tak...??
gua pun mcm tak faham je ape gua ckp...
heee...