Buat Hal Di Bulan Ramadhan

Waktunya dalam pukul 4.30pm - 5.00pm, gua baru keluar pejabat. Gua dengan tenggiling gua memang takda masalah, kiteorang pun tak bergaduh. Elok lepas naik flyover ada 1 kenderaan ni himpit gua & tenggiling gua lepas dia buat 1 pusingan U, maknanya dia terus nak masuk laluan lurus gua. Dikiri gua ada kereta, dikanan gua kenderaan yang himpit gua tu, gua takda pilihan. PIIINNNNN, hon dilepaskan geram. Tak pasal-pasal pemandu kenderaan tadi tu balas hon gua dan marah gua, konon-konon dia tak buat salah. Gua angkat tangan tunjuk ke arah pemandu tanda tak setuju, dia tak puas hati ikut rapat dari belakang.

Kenderaan dia besar dan gua hanya bermotosikal, gua tak puas hati lalu ajak dia munggunakan isyarat tangan. Sedang dia ikut rapat gua sesekali membrekkan tenggiling gua, itu protes gua. Gua lepas halangan pertama, kenderaan tadi ketinggalan dibelakang, kebetulan kenderaan banyak ketika tu. Sampai didepan gua memperlahankan tenggiling gua dan mengeluarkan talipon gua, dari jauh kenderaan tadi bawak laju menghampiri gua. Konon-konon nak langgar, gua tak goyang sebab gua dah panas hati. Sampai sebelah gua dia perlahankan kenderaan, pastu sound-sound gua. Gua buat bodoh, kalau ikutkan hati gua nak ajak dia berhenti tepi. Gaduh, gaduh la bukan salah gua pun.


Lepas die membebel dia bergerak laju, gua gunakan kamera talipon gua untuk ambil gamba kenderaan tu. Pemandu seorang Cina, tak hormat orang, tak tahu undang-undang jalanraya. Gua berpuasa tapi dia cabar gua, gua naik motor tapi dia tak hormat gua, gua ikut laluan gua tapi dia masuk laluan gua. Gua memang aim kereta dia, mungkin semalam tak jadi apa-apa tapi jangan harap akan datang tak jadi apa-apa.



6 ulasan:

pizli berkata...

Ni jenis dia ingat dia besar sangat la ni..

suezen berkata...

len kali baling batu je kete mcm tuh

BISKUTMARIE(",) berkata...

pizli--> die ingt die besar die bole bt ikut suke hati die...

BISKUTMARIE(",) berkata...

sue--> nasib xde batu kt tangan je, kalu x mmg da terbang batu tu...

~AmyLiana86~ berkata...

baru naik pajero..berlagak mcm naik ferrari..xlama kena langgar lori la dia tu..oppss terlebih suda...huhu sabar je biskut...

BISKUTMARIE(",) berkata...

amyliana--> sabo je lah, haih....