Nasi Goreng Bujang

Tumbuk cili hijau dan bawang untuk ditumiskan
Tumiskan cili dan bawang yang ditumbuk tadi dan masukkan garam secukup rasa, tumis hingga warna bertukar kekuningan
Akhir sekali masukkan telur dan gaulkan sekali dengan nasi hingga rata


Inilah yang akan gua buat kalau takde sape kat rumah, nak-nak bila masa lapar. Takde pilihan lain, terpakse masak sendiri. Orang bujang macam gua makan tak memilih, asalkan kenyang sudah. Kan? Bolehlah mencuba resepi nasi goreng bujang gua ni


12 ulasan:

pizli berkata...

Hahaha, simple gila.. Nnt aku try..

yusri berkata...

kalau jual kat kedai ada dalam 3,4 ringgit tu..hahaha

BISKUTMARIE(",) berkata...

pizli--> simple sudah...
hahahha...

BISKUTMARIE(",) berkata...

yusri--> hahahaha....
mau ade yg muntah balik nnt tu...

Ieqa Swetluv berkata...

wahh hebat org bujang buat nasi goreng bujang ni.. acu try sikit ngeh3 ;p

Mimie.Candy Cane berkata...

pesen tak makan sayur ko ni rupanya..hehehe

BISKUTMARIE(",) berkata...

ieqa--> bole tahan hebat...
mmg hebat...
hahahah....

BISKUTMARIE(",) berkata...

mimie--> hahahaha...
kantoi sudah....

Nashieha Mustafar berkata...

Aih..lebih kurang sama resipi kita.
Cuma, time tumbuktumbuk tu, tumbuk sekali dengan ikan bilis sampai lumat.

BISKUTMARIE(",) berkata...

nashieha--> hahaha.. kebetulan ikan bilis n udang kering xde..
kalu tak tumbuk skali...
huhu

mya zara @ fairytales berkata...

LOL...sll jugak wat n.g.s(nasi goreng sendiri)..cuma ade add on skit dari resepi BM(biskut marie).

BISKUTMARIE(",) berkata...

mya zara--> org bujang mmg masak mcm ni la rupenye...
hahaha