Malu terbalik

Perasaan malu yang terbalik, terjadi dalam hidup dan diri kebanyakkan manusia. Sepatutnya kita malu tapi kita tidak melakukanya, sepatutnya kita tak perlu malu tapi kita melakukannya. Bukan nak merepek tapi memang betul pun benda ni jadi, kadang-kadang jadi kat gua.

Jangan cakap la tak jadi dalam hidup dan diri lu orang, walaupun kadang-kadang orang cakap hipokrit ada kebaikannya tapi tu kadang-kadang je. Sebelum gua bagi contoh malu terbalik ni gua nak nyatakan disini walaupun MU kalah dengan Liverpool baru-baru ni tak bermakna gua akan berpaling tadah kepada Arsenal. MU tetap dihati.

Berbalik pada malu terbalik tadi, contohnya macam ni. Kebanyakkan kita tidak malu melihat gadis seksi yang mendedahkan betis, paha atau sebahagian daripada buah dadanya. Itu kalau yang sebahagian macam mana yang dah macam nak terkeluar tu? Faham-faham je la kan, dengan mata yang tak berkelip, dengan dada berdegup kencang ada juga yang kadang-kadang tu berilusi ntah kemana.

Sebaliknya malu apabila melihat pak imam yang lengkap berbaju melayu dan berserban berjalan didepan kita, siap menundukkan muka lagi tanpa cuba melihat wajah pak imam. Biasalah tu kan, dunia. Gua tak fokuskan kat lelaki je, perempuan pun ada. Ada juga yang suka tengok bontot lelaki, takyah la nak tipu.

p/s: Orang belanja takkan nak tolak?

4 ulasan:

pizli berkata...

Hahaha, aku tak faham pasal belanja, tapi yang lain aku setuju..

Tanpa Nama berkata...

tol 2.gua sokong lu bro.ada ppuan yg bdan dah cm bdak air then pkai bju yg nmpak kan buah die yg cm nk mnyembah bumi tu.bile org pndg die ckp org suke tgk buah die.lu rase tol ke org suke tgk buah die? depa ni xmalu ke berdepan dgn org2 tua ke pak ustad ka? patut ke?
dunia di akhir zaman.

BISKUTMARIE(",) berkata...

pizli--> hahahah...
faham2 sendiri la...

BISKUTMARIE(",) berkata...

tanpanama--> kalu die xdedahkan xde la org nak tgk, btul tak...?
hahahah