Diskaun saman

Gua tau semua tengah kelam kabut semak saman, bayar saman, cari duit nak bayar saman dan sebagainya yang berkaitan dengan saman. Sampai ada yang amek half day, cuti, EL, macam-macam lah. Kelam kabut rakyat dibuat polis, kenapa tak buat setahun 2 kali diskaun? Macam SALE kat shopping mall tu, mesti semua macam senang hati je nak bayar saman.

Ni lain lak cerita, rata-rata kat kedai mamak semua duk tengah becerita pasal saman ekor. Ramai yang tidak puas hati, macam tak logik saman tu. Macam mana kalau kereta tu pakai no plat yang sama sedangkan kereta asal tak bergerak pun, benda boleh jadikan? Logik ke saman ekor tu?

Ni lagi 1 cerita, mak gua baru lepas talipon, suruh gua semak saman dan bayar saman. Tarikh tutup bayar saman dari mak gua adalah harini, polis, mak, mak, polis. Gua pilih mak gua...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

amy dah bayar..rm70 dapt diskaun rm30..hihi

Unknown berkata...

amy--> saman ape tu...?
murahnye...