Jarum Halus

lu orang mesti tahukan pasal kontroversi kegunaan "ALLAH" yang sedang hangat di Malaysia hari ni- ada yang setuju ada yang bangkang tentang isu ini, apa pendapat lu orang pasal ni? bagi gua kegunaan "ALLAH" yang dibolehkan untuk agama lain boleh di ibaratkan macam jarum halus yang di masukkan ke dalam sebiji telur-

memang di bolehkan kegunaan "ALLAH" untuk agama lain selagi tidak disalahgunakan untuk tujuan menghina, tapi cuba bayangkan akibatnya di kemudian hari jika kegunaan "ALLAH" digunakan di gereja²- ia boleh menimbulkan keraguan dan kekeliruan pada umat Islam akan datang, contoh kepada anak² atau adik² kita nanti- bagi mereka yang baru mahu mengenal Islam akan mudah terpedaya dengan kegunaan ini, akan mudah terkeliru dengan kegunaan ini- ini akan lebih terarah kepada murtadnya lebih ramai umat Islam di sini!

nak ke anak kita nanti sembahyang di gereja kerana disitu juga ada "ALLAH", walaupun sebenarnya itu bukanlah ALLAH yang sepatutnya kita sembah- ini mungkin terjadi sekiranya kegunaan "ALLAH" di bolehkan untuk agama lain, ini yang gua maksudkan jarum halus dalam telur- kita tak nampak tapi akibatnya sangatlah teruk! Wallahua'lam-




2 ulasan:

iLaSyakiLa berkata...

hemm...
depend kat court larh..
huuuh..
kila pn x tau..
hehhe..

jane berkata...

BRO...

AKU DAH BUAT ENTRY TNTG NI GAK KAT BLOG AKU..NK KOMEN PNJGN SGT...HAHA

APAPUN....JOM SINGGAH BLOG DEN DAN SIGN PETISYEN JUGA