Isu Semase: Murtad

nak kate gua ni alim pun tak jugak tapi gua takde la sampai terfikir nak murtad, gua ade baca paper kosmo pasal isu murtad ni- mengikut kajian, umat islam di Malaysia yg murtad mencecah sehingga 100 000 orang- gua tak tau la nak cakap ape kat orang² yg murtad ni kan, kebanyakan yg murtad adalah dikalangan remaja, pelajar² IPTA & IPTS- dari sini kite dah bole nampak bertape rendahnye akidah di kalangan umat islam kat Malaysia ni-

beberape hari lepas story pasal polis menahan pelajar IPTA dari hong kong yg cube menukarkan agama penuntut Islam di IPTA tersebut- name je belajar tinggi tapi bebal mcm beruk kat hutan- ALLAH berfirman “Pada hari ini telah Ku sempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku redai Islam itu jadi agama bagimu.” (Surah Al-Maidah ayat 3). terang² sudah di maklum kan yg Islam agama yg di redhai ALLAH, mane pegi nye mate, telinga dan hati orang² yg murtad ni?? tak nampak ke, tak dengar ke?? bodoh sangat ke korang?? kate belajar tinggi!!

Rasulullah juga pernah bersabda “Siapa yang menukar agamanya, maka bunuhlah dia.”- hukum bunuh adalah bagi orang yg murtad!! betape hina nya orang² yg murtad ini di dalam Islam, maka neraka la tempat² orang yg murtad ini- seronok di dunia azab di hari akhirat!! firman ALLAH yg bermaksud “Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian) tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan semua orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam neraka jahanam.” (Surah an-Nisa ayat 140).

kepade yg murtad ni gua nasihatkan kembali la ke pangkal jalan iaitu Islam, masih sempat lagi untuk bertaubat- kite tak kejar hidup kat dunia tapi kite mngejar alam akhirat, tu tempat kite yg kekal abadi!!



nota tangan: gua tak alim tapi gua boleh berfikir dengan waras lagi!!

5 ulasan:

..::mrsMeme::.. berkata...

tau xpe!!!~~

Sang berkata...

bagus kamu ni mengikuti isu2 semasa.
remaja zaman sekarang ni mudah terpengaruh.

oshin da vinnci berkata...

aish...dorg nie ingat benda nie main2 ke..

klu yg kapir tue...bior lah dorg..

yg dok same2 sembah tokong tu pehal...

aissshhh...dunia,duniaa

suezensuzanna berkata...

huhuhu...me too...x alim sgt...tp masih waras

BISKUTMARIE(",) berkata...

mrsMeme--> nasib tau, huhu :D

Sang--> belajar tinggi tapi pemikiran cetek, hampeh :|

oshin--> ya, bt bende ni sume mcm game je

sue--> ya, yg penting kite masih bole berfikir. alhamdulillah!