Lelaki & Perempuan (Romantis Geletis)

" Apabila perkataan sayang, cinta dan kasih terlalu kerap diulang-ulang di telinga seorang lelaki, indahnya akan pudar dan hilang, tetapi usahlah terlalu berharap perkataan sayang, cinta dan kasih kerap dituturkan oleh lelaki di telinga anda, kerana ia jarang berlaku meskipun dia belum berubah dan tak mungkin berubah. Ingat kata-kata ini, lelaki memang tidak pandai mempamerkan kasih sayang tetapi mereka tetap sayang."

ungkapan ni bkn aku yg reka, ini ungkapan aku petik dari buku Dr Tuah (Membina Peribadi Anggun) harge RM15- ungkapan ni mmg dekat dgn aku, jadi kepade sang bidadari yg tak bersayap yg nak kat aku ingat ungkapan yg kat atas tu! aku mmg fail bab² nak ucap ayat² romantis geletis kejadah yg seangkatan dgn nye, kalu stakat taip msg tu bole la kot tpi kalu nak ckp depan² haram malu nak mengile- aku rase sume laki pun same mcm aku, segan tahap dewa bile tang nak ucap perkataan sayang, kasih, cinta, rindu kat pompuan- kalu laki yg senang ucap perkataan mcm tu, aku rase bek korang sume selidik betul² laki tu- mungkin sang bedal sedang mencari mangse mkn malam die, jadi berhati-hati la

kepade lelaki² yg mcm aku, jgn risau atau gelabah atau pun gelojoh ←(ade kaitan ke) kite da memang dijadi kan mcm gitu, malu tapi mahu- tak perlu la kite nak reka ayat² geletis "Lautan berapi sanggup ku renangi untuk memiliki hati suci mu" baru berenang kat swiming pool BTR 2 minit da nak balik ni nak redah lautan berapi konon, haram menipu- "Gunung tinggi sanggup ku daki demi membuktikan cinta ku suci" training bola baru suh panjat tangga haram tak datang, ni gunung ko nak daki, mmg sah penipu!

lain hulu lain parang.
lain bulu lain orang.
"maksudnye:- lain orang lain ragamnya, tak sume orang sama"


Nota:- aku pantang betul kalu orng ckp "Sume laki sama je" mintak kaki size "7" meh ckp kat aku

5 ulasan:

Kasih Si Dia berkata...

wahai pencinta blog..siapa kata lelaki tak pandai nak ucapkan kata2 manis tu pada orang yang di kasihi.. mmg betul lain org lain ragam, tapi kita balik pada asal diri kita, jika kita nak perhatian mestikah kita selalu di beri layanan tegas??? tak semua lelaki bersifat begitu.. ternyata ada yang lebih manis bermain kata2 sayang dan cinta.. kejadian sebegitu berlaku apabila lelaki itu menyedari sendiri ape perasan dia sebenarnya pada gadis yang di sayangi.. makin banyak kata2 yang di ucapkan, makin kuat perasan sayang dan cinta itu di rasakan. bagi si gadis dicintai, makin bahagia di rasakan apabila sayang dan cinta yang di berikan terbalas juga. Kata2 tu mmg penting bagi kita... BAGAI KATA SEORANG JUTAWAN " WORD HAS POWER" maksudnya aper yang di katakan itu adalah doa kita.. so renung2kan lah ye.. makin kita ucapkan makin kuat aper yang kita rasakan. Kita bercinta bukan untuk sesaat, seminit, sejam, sebulan mahupun setahun tapi biarlah ia menjadi kekal untuk sepanjang hayat kita.. jadikan kata2 sayang kita tu untuk perbualan harian dan percayalah ikatan kita itu akan semakin erat... AMIN..
Dan kamu sebagai lelaki, jangan lah jadikan ego itu sebagai alasan.. cuba dahulu dan kamu akan mendapat balasan yang setimpal bagi mu.. semoga kamu bahagia selalu..

Unknown berkata...

Kasih Si Dia--> trimas sbb bagi komen & pndangan, tpi siapakah gerangan yg mmberi komen ini...?

ayat da mcm dr.tuah jer, hekhek

adolescent_iNner_siLent berkata...

wei.... ntah2 pe'ah komen ko...
sbb................
mcm mane minah leh tau ko ni tegas???
mcm penah bercinta ngan ko jew kan???
yg penah bercinta ngan ko aku jew??
n aku xkan reka ayat geli geleman camni... har3!! ops!
kepada "kasih si dia"....
penulis blog ini tgh berubah...
syg seribo kali syg krn penulis blog ni masih x tgglkan gilerness n sengalness die... kah3!!! ampon ye fadli.... u stil my best buddy wut! peace!

Unknown berkata...

adolescent_iNner_siLent--> ko kate aku sengal erk, giler erk??
tggu ko...

LaNa berkata...

adoiyaii... xtau nak kate ape deh..yang pastinye aku gelak bace entri ni.. hahaha.. neway, thanks. entri yg begune nih..