Perhimpunan Haram

Sebelum lu menyertai sesuatu aktiviti pastikan lu faham apa tujuan aktiviti itu diadakan, selain tu lu kena kenali siapa penganjur aktiviti itu. Pastikan juga aktiviti itu sah atau tidak? Adakah aktiviti itu mendatangkan kebaikan? Apakah niat penganjur untuk mengadakan aktiviti itu? Pastikan aktiviti itu tidak melanggar undang-undang! Apa faedah yang lu dapat sekiranya lu menyertai aktiviti itu? Kenapa perlu lu menyertai aktiviti itu?

Tolong la lu fikir sebelum lu menyertai perhimpunan yang melibatkan undang-undang, perkauman, pertumpahan darah, kerosakan harta benda dan beberapa perkara yang tidak baik yang lain. Jangan kerana kan parti, ketua, kawan-kawan, mak ayah, lu sertai perhimpunan seperti itu. Fikirlah sejenak, gunakan ilmu yang penuh didada sebagai panduan. Jangan jadi seperti orang yang tidak berpendidikan, masih banyak cara lain yang boleh digunakan selain mengadakan perhimpunan haram.

Gua dengan tegas mengatakan, GUA BOIKOT PERHIMPUNAN BERSIH!

4 ulasan:

pizli berkata...

Konon sebab nak pilihanraya bersih tapi dalam kepala hotak semua orang nak buat huru hara. yang tak faham apa tapi sebab nak lawan fru pun ada..

suezen berkata...

aku terpaksa postponed cuti aku sebab perhimpunan ni...demmit

BISKUTMARIE(",) berkata...

pizli--> bnyk cara lain lg selain bt perhimpunan mcm ni, xpaham betul la ape yg dorang maukan...

niat mgkn baik tapi cara salah, niat tak menghalalkan cara...

BISKUTMARIE(",) berkata...

sue--> lebih bnyk keburukan dari kebaikan perhimpunan seperti ni, mnyusahkan org lagi ade la...
kan...?