Perbincangan: Pengkid a.k.a Tomboi

Entri Perbincangan ini akan membincangkan isu-isu semasa di Malaysia, bagi menguraikan kesulitan pemikiran dan berkongsi pendapat-pendapat dari lu orang semua. Untuk entri ini, gua akan menyediakan beberapa soalan dan juga pendapat gua. Untuk permulaan episod entri Perbincangan ini, mari kita huraikan isu Pengkid a.k.a Tomboi.


Pendapat Gua:
Perempuan lebih suka berdamping dan bemersa dengan Pengkid selepas gagal dalam bercinta, pada pendapat gua ini di sebabkan Pengkid lebih memahami perasaan perempuan kerana naluri Pengkid dan sifatnya adalah perempuan jadi mereka tahu apa yang di perlukan oleh perempuan. Ini membuatkan perempuan lebih selesa dengan mereka, tak hairan lah mereka lebih memilih untuk bersama Pengkid walaupun terang-terang dalam ISLAM melarang dan mengharamkan hubungan sesama jantina (jenis).

Pengkid bijak mengambil hati perempuan dan memujuk, ini yang tidak dapat di lakukan oleh kebanyakan Lelaki. Walau ada yang pandai tapi masih tidak setanding dengan golongan Pengkid, ini terbukti. Cukup ke dengan adanya sifat-sifat begitu untuk menandingi Lelaki? Bagi gua golongan Pengkid ini masih tidak dapat menandingi sifat Lelaki, ini hakikatnya. Kejadian ALLAH tiada tandingan dan tiada tolok bandingnya.

Nasihat gua pada mereka (perempuan) yang setia kepada Pengkid ini, kembalilah ke pangkal jalan. Banyak keburukan dari kebaikan, percayalah. Percayalah Perempuan hanya untuk Lelaki bukan untuk Pengkid! Kepada Pengkid, semoga menemui jalan yang betul semula.

Soalan Gua:
1) Apa yang di cari seorang perempuan bersama Pengkid? Wang? Keseronokan? Kebahagian?
2) Apa yang di cari Pengkid bersama perempuan?
3) Di mana lahirnya Pengkid?


-Kongsikan pandangan anda atau mungkin anda pernah melalui pengalaman bersama Pengkid mari kita sama kongsikan.


Klik sini EDISI 2 !!!






12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apasal ko tbe2 ckp psl pengkid tomboy bagai ni..??

de pepe cte ke pak nam..??
hahahaha.. :D

-kak nam-

BISKUTMARIE(",) berkata...

KakNam--> ko jgn plak nnt cari pengkid..
hahahaha...

Tanpa Nama berkata...

agak nk mampos la klu aku giler kt pengkid.. hahaha..!
tcalar maruah duen.. :D

p/s : ko 2 jgn lak sangkut kt minah pengkid @ tomboy ni.. :D

.munie.

Tanpa Nama berkata...

Ape pengkid ble bt laki tak ble bt?

Tanpa Nama berkata...

testing...

Tanpa Nama berkata...

kenaper skunk pompan lebih suka pd pengkid? jawapan nyer ader pada kaum lelaki yang lebih cenderung utk memilih kaum nyer sendiri...xpercaya meh datang QBistro, lepak sini...mesti jmp jawapan pd soalan tue...

Nashieha berkata...

0_o jiwa kacau la tuu..

BISKUTMARIE(",) berkata...

NASHIEHA--> mne ade jiwa kaco...
:D

Tanpa Nama berkata...

apa yang lelaki x ade pengkid ada?
1. pesona. lelaki xada pesona.
2. belaian, perhatian , kasih sayang.
3. ro.man.tic. pengkid kaum yg sgt romantic.
4. kemas, sentiasa kemas, wangi dan pembersih.
5. berkongsi segalanya dengan org tersayang.dari kawan2 hinggalah sekecil2 perkara.
6. tak reti nak pegi melepak tepi tembok, main gitar tepi jalan, lepak kedai mamak.
7. rajin kerja, sebab aweq dia tanggungjawap dia. berusaha carik duit walau sesusah mana pun.

oh, tajuk awak tu salah,
pengkid dgn tomboi tu berlainan.
berlainan.

oh,

cheramore berkata...

skunk ade kwn ngan pengkid. baru tahu die ni pengkid. n sy nak pujuk die jadi pompuan balik. tp susah sket.

hai=) google2 pasal pengkid, then terjumpa blog ni. singgah ye=)

Tanpa Nama berkata...

Ape yg penk ni nk dr sowg pmpn ialah ksh syg...naluri bukan pd lelaki x kan nk berpura2 suker lelaki sedangkn dlm hati tgk pmpn cun berdebar2....penk n les lbih kurang je just les lbih save coz org x jangka....tp penk x semestinya nk ada awek tp jiwa more pd laki sbb tu berpewatakkan lelaki....

Tanpa Nama berkata...

Pmpn yg les x kira btdung ke....istri org ke....tunang ke cenderung pd penk bila penk ni care kt dowg....bersikap protective n work hard utk pmpn die sker....berbeza dgn lelaki mudah give up...gatal miang....mostly mmg awalnya penk yg mulakan langkah tp kalai bertepuk sebelah tangan x kan berbunyi sebelah lagi....jgn salahkn penk only....bukan slah die klu dapat hati seseorg tu....men outhere blaja2 lah hargai seorg pmpn....