Sambutan malam Hallowen segelintir umat Islam di Malaysia

Tak kurang hebatnya malam Hallowen ni di Malaysia terutama di Kuala Lumpur, meriah. Caranya berbeza dan berlainan sekali dari negara asal pesta malam Hallowen, di Kuala Lumpur mereka meraikan pesta ini di 'night club' atau dalam bahasa lainnya disko.

Bukan kebanggaan bagi gua kalau umat Islam Kuala Lumpur meraikan malam Hallowen, 1 tindakan yang sama sekali jauh dari ajaran Islam untuk meraikan pesta-pesta sedemikian dengan berpakaian ala-ala 'devil' atau dengan bahasa yang paling tepat iblis.

'Bertanduk' merah menyala, mewarnakan muka, memakai sayap ala pari-pari, Mungkin ini tidak menampakkan lagi kejahilan mereka, di tambah pula berskirt pendek menampakkan peha dan mengenakan dengan baju menampakan dada yang sejemput.

Bagi mereka ianya hebat tanpa menghiraukan apa pandangan orang lain yang juling mata melihat gelagat mereka, dasyat. Mereka mungkin tidak sedar mereka di lahirkan dari golongan dan dalam golongan umat Islam. Tidak perlu berpesta sampai berperwatakan seperti iblis, kesian.



*iblis tengok pun 'confirm' geleng kepale


2 ulasan:

suezen berkata...

marah nmpknyer

Unknown berkata...

sue--> masalahnye dose memandang tu yg marah tu...
hahahaha...
:D