1995

Gua berada di tahap umur 10 tahun, masih comel dan bergetah. Gaya sikat rambut belah tengah menjadi kegilaan pada waktu itu, bukan setakat kanak-kanak je malah abang-abang remaja juga turut mengayakan gaya rambut begitu.

Pada tahap umur yang masih terlalu muda gua di berikan 1 nikmat kehidupan yang agak aneh pada ketika itu, gua sudah mempunyai awek. Apa pun bukan gua yang ayat, minah tu yang ayat gua. Pada masa tu tiada lagi sifat ingin menjadikan minah tu sebagai isteri gua, kanak-kanak mana tau apa-apa.

Berkawan lebih kurang 2 tahun, berjumpa hanya di sekolah itupun malu-malu. Tiada isitlah "hangout" atau "dating", tarikh lahir minah tu pun gua tak tahu. Apa yang gua tahu masa tu, nama dia, nama bapak dia dan kelas apa.

Masa darjah 6 gua 1 kelas dengan minah tu, gua di lantik menjadi ketua kelas dan minah tu di lantik menjadi penolong gua. Kebetulan semuanya berlaku, konon kata orang jodoh. Kanak-kanak mana tau apa-apa.

Tamat persekolahan darjah 6 gua dengan dia terputus hubungan kerana kami di sekolah menengah yang berbeza, tiada cara untuk berhubung ketika itu. Handphone mana ada, telepon rumah plak kena kunci hanya boleh tekan 999 je. Lagipun gua tak pernah tau no telepon rumah minah tu.

Takde perasaan apa-apa pun tika saat terpisah, kanak-kanak mana tau apa-apa. Itulah 1 nikmat kehidupan yang gua lalui seawal umur 10 tahun, terlalu awal bagi seseorang untuk menjiwai hubungan sebagai kekasih.

Sekarang semua sudah berbeza.......



p/s: belajarlah dari pengalaman



2 ulasan:

Nashieha berkata...

cool xD

Unknown berkata...

nashiesha--> cool ha...
tq...