Blogger Master Chef - Juara

Berakhir sudah pertandingan Blogger Master Chef, keputusannya sudah pun diketahui. Di pusingan akhir cabarannya lebih mencabar, peserta perlu memasak di tengah-tengah SACC Shopping Mall Shah Alam. Tempat terbuka, orang luar pun boleh tengok. Ini yang membuatkan peserta lebih tekanan dan berderau darah, memasak secara terbuka. 




Konsep pertandingan lebih kurang sama masa separuh akhir, peserta akan memasak menggunakan bahan-bahan yang terdapat dalam KOTAK MISTERI. Betul-betul misteri, inilah yang buatkan peserta berdebar-debar. Di pusingan separuh akhir peserta diarahkan memasak udang bersama-sama bahan yang lain yang terdapat dalam kotak misteri.


Di pusingan akhir pula, peserta diarahkan memasak menggunakan bahan utamanya iaitu AVOCADO. Pasti ramai yang hilang idea bila buka kotak misteri, kalau gua pun pasti blur bila nampak avocado. Sampai sekarang gua masih terfikir, apa lah yang boleh dimasak dengan avocado ni. Nasib baik gua tak layak ke pusingan akhir. Itu pusingan pertama, dipusingan kedua peserta disuruh memotong bawang. Bawang Holland, apa jenis tugasan gua tak pasti tapi kalau diperhatikan gambar macam disuruh cincang atak potong bawang halus-halus. 




Apa pun tahniah kepada semua peserta akhir, apa pun cabaran lu orang boleh buat tu yang buat gua tabik spring. Pemenang sudah pun dinobatkan, tahniah kepada juara. Kalau tahun depan masih ada pertandingan seperti ni pasti gua akan sertai lagi tapi bukan secara suka-suka tapi secara SERIUS, gua nak pastikan Juara tahun hadapan pasti milik LELAKI. Untuk mengetahuai siapa pemenang dan gambar-gambar semasa pertandingan boleh ke https://www.facebook.com/MasterChefMalaysia.



Tiada ulasan: