Tahu BKG?

Lu orang tahu apa itu BKG? Kenal ke siapa BKG? Apa BKG buat? Apa nama panjang BKG? Siapa yang tubuhkan BKG? Kenapa BKG? Sejak bila ada BKG? Tak payah susah-susah fikir atau cuba cari dalam internet, meh sini gua cerita serba sedikit pasal BKG, lebih kurang promosi juga la. BKG adalah singkatan kepada Budak Kaki Gunung, BKG ini adalah pasukan yang ditubuhkan lewat tahun 2010. Asalnya hanya menumpukan pada aktiviti mendaki gunung dan sukan lasak yang lain, BKG bermula dengan menawan puncak Gunung Nuang. Sehingga ke hari ini BKG telah menawan puncak Gunung Nuang sebanyak 3 kali, meredah hutan Gunung Nuang 5 kali. Mencuba laluan baru yang menemukan 2 air terjun & lubok dalam, sekali.

Sejak kebelakangan ni BKG telah menerima 2 undangan menjadi guider untuk ke Gunung Nuang, undangan pertama dari 10 orang bekas pelajar UITM. Aktiviti menawan puncak Gunung Nuang, Alhamdulillah BKG berjaya. Undangan kedua adalah undangan yang paling ramai peserta, 44 peserta dari IPG Kampus Pendidikan Islam bangi. Aktiviti menuju ke Kem Lolo Gunung Nuang, Alhamdulillah sekali lagi BKG berjaya dalam menjadikan aktiviti itu selamat dan sempurna.

Dengan pengalaman pernah menjadi guider dan mendaki Gunung Nuang lebih dari sekali, BKG mengalu-alukan kepada syarikat-syarikat, sekolah-sekolah, institut-institut, universiti-universiti atau individu yang ingin menggunakan perkhidmatan guider untuk ke Gunung Nuang. Sekiranya berminat boleh menghubungi kami di laman blog www.budakkakigunung.blogspot.com atau emel chip_munks85@yahoo.com. Untuk gambaran yang lebih jelas boleh pergi ke blog BKG, segala gambar dan info ada disana.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ingatkan pe td...hehe

Unknown berkata...

AmyLiana--> kalu company nak bt xtvt kt Gunung Nuang bgtau la.. huhu,,,