Berbulu

Nak story sikit pasal berbulu ni, bukan bulu yang ada kat anggota badan lu orang dan juga bukan ulat bulu yang warna hijau tu. Ini bulu lebih dasyat, tak tahu warna apa. Nak kata hitam tak hitam, nak kata hijau tak hijau. Bulu jenis berbulu ni gua sifatkan dia sebagai 1 perasaan dalam hati la, senang cerita. Perasaan ni akan selalu terasa di hati apabila lu bengang dengan sesuatu atau seseorang, ini di panggil BERBULU. Sampaikan lu tengok seseorang tu kecik besar kecik besar je, gua rasa lu orang paham bukan?

Jadinya sekarang ni, gua tengah berbulu. Tak tau la tebal mana tahap berbulu dalam hati gua ni terhadap beberapa orang yang gua berbulu tadi ni, ada je benda yang tak kena. Elok gua tengah berbulu, ada pulak orang lain yang tolong tambahkan tahap berbulu gua ni tadi. Lagi la gua bertambah berbulu, berbulu yang pertama tadi pun tak padam lagi ni tambah berbulu tahap atau peringkat yang kedua pulak.

Tak cukup dengan tu, gua bertambah berbulu di tahap ketiga bila check gaji tak masuk-masuk lagi. 26 haribulan dah ni beb, tak ke gila ke kalau tengok akaun bank tinggal tahap yang paling minimum. Sepatutnya dalam akaun gua dah ada beribu-ribu ringgit pada ketika dan saat ini, memang bikin gua berbulu. Kalau la perasaan berbulu ni boleh dicukur takpe lagi, kurang-kurang bole berkurang sikit tahap berbulu gua ni, masalahnya tak boleh. Memang kecik besar kecik besar je gua tengok semua orang, tak tahu la nak cerita macam mana lagi.

Tapi gua masih boleh berfikir secara waras dan bernas lagi, gua tak buat benda-benda yang bukan-bukan. Gua berfikir secara positif, mungkin ni semua dugaan nak menguji tahap kesabaran dan kebuluan gua. Kunci utama dalam meniti kehidupan, SABAR je la.

1 ulasan:

kupu-kupu biasa berkata...

sukar utk gua faham entry lu kali ni coz mata gua terganggu dek perkataan bulu... wahhh.. banyak betul bulu... tetibe,.. hahahahaha..