Sebab-sebab lelaki selalu lambat pergi kerja


  1. Bola Sepak - Tengok bola sampai pagi, masa tengok memang syok, tak ngantuk, sorak sana, sorak sini. Bila tido da lewat paham-paham jela, gempa bumi 9 skala ritcher pun tak sedar.

  2. Futsal - Main futsal mana ada main pagi, kurang-kurang pukul 9 malam keatas. 1 jam tak puas, main 2 jam. Badan penat, tido lewat, paham-paham la kan. Kain sarung dah terlucut pun tak sedar, syok sangat tido.

  3. Downtown - Jenis suka berjalan pegi bazar malam, downtown, uptown. Tak beli ape-ape pun, saje suke berjalan. Bazar malam dah tentu bukak malam, pukul 10 malam keatas baru syok nak pegi. Selagi tak tawaf 2-3 kali tak sah, kurang-kurang 1 jam pusing-pusing. Tido lewat lagi, orang conteng muke pun tak sedar.

  4. Lepak - Berjam-jam, berbual kosong, air segelas je pun. Pung pang pung pang, jam dah kul 1 pagi. Tak sedar, letak kepala terus hanyut. Alarm jam sebesar jam dataran pun tak dengar, tau-tau da tengahari. Call bos, "Boss arini saya lambat sikit, ade emergency la", ayat-ayat penyelamat.

  5. Tak boleh tidur - Kes ni selalu jadi pada mat-mat yang selalu dan dah terbiasa tido lewat, tiba-tiba nak tido awal, memang agak terkejal la mata. Terkebil-kebil, pusing kiri, pusing kanan, telangkup, tiarap, serba tak kena. Kira kambing, terbayang awek cun, fikir masa depan, macam-macam care buat tapi tak boleh tido gak. Dah subuh baru boleh tido, memang tak akan bangun kul 7 pagi la kan. Lewat lagi, macam biasa, guna ayat penyelamat.

4 ulasan:

pizli berkata...

part bola tu aku dah lama insaf haha..

BISKUTMARIE(",) berkata...

pizli--> hahaha, bagus2...

Nashieha Mustafar berkata...

betol betol betol

kupu-kupu biasa berkata...

aiiseyyy.. apsal gua rasa cam lu perli gua.. suma diatas tu mmg reason terbaik gua lambat gi keje.. dammnn.. adakah gua lelaki??.. hahahaha