Kad Raya

Masa gua kanak-kanak gua rajin membeli kad raya tukar-tukar dengan budak-budak sekolah, ada juga yang gua pos masuk dalam peti merah. Untuk yang lelaki gua bagi yang kelakar-kelakar, untuk yang perempuan gua bagi yang manis-manis. Ada sampai 1 tahap tu gua hampir nak beli yang siap ada musik, pengaruh punya pasal. Dalam kad tu gua tak tulis banyak pun sebab semua apa yang gua nak tulis dah memang tertulis, tak perlu nak kerah keringat sangat nak menulis apa. 

Gua kalau nak pos kad tak payah beli setem sebab ada pakcik gua yang memang kaya setem, dah jimat dah kat situ dari segi kos setem. Lagi satu gua tak pakai air liur nak lekat kan sampul surat tu jadi kemas, gua ambil sikit air dari paip buat penganti air liur. Selalunya gua tidak akan letak nama gua pada kad atau sampul tu, inilah yang dinamakan kejutan dihari raya. Gua lebih gembira kalau kawan-kawan tertanya-tanya siapa gerangan pengirim kad raya tu, nampak manis kan?

Semua yang diatas adalah pembohongan semata-mata, saja nak memaniskan kenangan kanak-kanak. Saja nak mengembalikan mood raya zaman kanak-kanak yang sangat meriah tu tapi macam tak berjaya je. Hahaha...


Tiada ulasan: