Bersekolah ganti

Memandangkan mak dan ayah ada kursus haji harini jadi gua lah yang menjadi 'pemandu' yang menghantar Puteh ke sekolah, sekolah ganti yang menggantikan cuti Raya Cina haritu. Masa menyiapkan Puteh ada benda yang tak cukup, tali pinggang untuk baju sekolah. Habis puas dia cari tak jumpa, mula lah nak nangis, muka sedih. Duduk dalam kereta pun diam, gua taknak die sedih sangat jadi gua pun diam.



Maaf la Puteh, abang tak pandai nak pujuk-pujuk ni, hi hi hi. Gua belikan dia air buat bekal ke sekolah, nak air mineral katanya. Selain tu ada bekalkan dia biskut buat makan, Puteh ni tak makan nasi sangat, biskut dan roti tu selera lah dia. Tak kahwin dengan anak raja tak tahu lah Puteh, susah nak jaga budak ni, ha ha ha.




Dalam pada masa bersedih dan merajuk tu sempat lagi pusing dan pesan nanti talipon mak pesan suruh ambil dia balik sekolah nanti, iyolah Puteh. Gua pasti nanti masa balik sekolah pasti ada aduaan mengenai kehilangan tali pinggang dia tu, orang manja dengan mak ayah memang macam tu. Apa pun belajar pandai-pandai, abang doakan Puteh berjaya 1 hari nanti.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha. comel je.

Miss RoRi

kupu-kupu biasa berkata...

x pakai tali pinggang rasa mcm bogel okayyy... hahahaha... yang pernah merasa pakai baju ni tanpa belt je yg paham perasaan tu...