Cakap tak serupa bikin

Gua semakin tak faham mengenai rakyat-rakyat Malaysia yang terlalu obses untuk menjatuhkan kerajaan yang sedia ada, gua bukan la memihak pada mana-mana parti politik tetapi gua seorang rakyat yang sentiasa menyokong kerajaan yang memerintah untuk mengekalkan kedamaiaan dan keharmonian negara. Banyak benda yang gua rasakan tidak masuk akal untuk dibangkit sehingga ada yang sanggup nak hura-harakan keadaan dengan buat perhimpunan atau provokasi secara nyata atau maya. 

Lu orang kutuk gila-gila kerajaan semasa, itu ini lu maki, itu ini lu kata salah tapi duit kerajaan lu ambil, kerja kerajaan lu buat, sekolah kerajaan lu pergi, klinik kerajaan juga lu singgah, hospital kerajaan juga lu jenguk. Kalau lu memang gila-gila anti kerajaan semasa apa kata lu kerja swasta, pergi klinik swasta, hantar anak lu pergi sekolah swasta, bersalinkan anak lu kat hospital swasta, sila bagi kemudahan kerajaan ini kepada yang betul-betul tahu erti bersyukur. Sekian lama gua menanti dapat kerja kerajaan, gila banyak faedah, pinjaman perumahan senang, ada skim pencen, bonus setiap tahun, bonus raya dapat, anak sekolah dapat elaun.

Gua perlukan semua tu, sila tukar perkerjaan lu dengan gua, bagi BR1M lu kat gua, bagi bonus tahunan lu kat gua. Meh rasa hidup dalam semuanya swasta, orang macam lu memang elok kena campak ke negara miskin, belajar cara hidup susah dan bersyukur dengan nikmat dunia. Gua masih ingat lagi kata-kata Tun Mahathir "Jangan terlalu taksub pada politik" sebaliknya balik lah pada Islam, Bangsa dan Negara. Jangan nak sombong sangat dengan pemimpin yang lu banggakan kerana pemimpin kita adalah Rasulullah dengan membawa ajara Islam dari ALLAH. Ini peringatan kepada diri sendiri, kepada orang yang suka mengampu, kepada orang yang gilakan kuasa, kepada orang yang inginkan sesuatu, dan kepada orang yang terlalu duniawi. 



1 ulasan:

pizli.mw berkata...

Yang paling aku tak boleh terima kerja kerajaan tapi kutuk kerajaan.