Permudahkan benda yang mudah

Lu buat salah tapi lu tak tunjukkan rasa bersalah lu, buat tak tau je. Gua tengah marah boleh tambah marah, memang tak masuk akal cara macam tu. Kurang-kurang lu cakap sorry ke, lu buat muka seposen ke. Sejuk lak gak panas gua tu, kan mudah.

Gua bagi 1 contoh keadaan yang gua hadapi tapi tanpa respon dari si pesalah. Ni dulu punya cerita tapi masih gua ingat, kesan amat dalam. Gua makan kat 1 restoran, kereta di parking cantik di tempat parking. Ngam masuk petak parking kuning, tak halang mana-mana kereta.

Lepas gua makan nak balik gua tengok ada 1 kereta Kenari parking tepat belakang kereta gua, siap tarik hand break. Nak buat apa pun tak boleh, gua duk dalam kereta sambil bunyi kan hon secara halus supaya tak ganggu orang lain. Lama gak gua tunggu, hampir 30 minit. Lepas dari tu datang seorang pakcik baya bapak gua, gua pandang sharp ke arah muka dia menunggu reaksi dari pakcik tu. Pakcik tu masuk dalam kereta terus bergerak lancar tanpa sebarang reaksi kat gua, ek pun tak uk pun tak. Damn...

At least angkat la tangan sambil senyum kat gua, gua pun paham lu ada urusan. Gua bukannya berhati batu sampai tak boleh nak maafkan orang, lu senyum pun dah cukup apa. Benda mudah boleh jadi makin susah dan meleret, tak kan nak gua ajar kot macam mana cara nak mintak maaf.

Ingatan gua tu lu orang, walau apa pun salah lu orang kecik ke besar ke tunjukkan lah rasa bersalah lu tu. Jangan nak tunjuk keras kepala lu, cuba segala cara untuk menyejukkan hati orang yang lu buat salah. Mudah je...




2 ulasan:

pizli.mw berkata...

30 minit lama tu bro..

Unknown berkata...

pizli--> tu blum kire tggu awek, lagi lame...
hahahaha...