Perbincangan: Lelaki vs Wanita

Perbincangan kali ini mengenai isu derita Lelaki untuk cuba menyintai Wanita, nampak macam remeh tapi ini merupakan 1 beban yang berat di tanggung Lelaki. Isu ni antara isu yang paling banyak di bincangkan lelaki bujang di kedai mamak.

Semuanya merupakan keluhan si lelaki yang ingin bercinta dan memulakan cinta, keluhan di sebabkan syarat yang di kenakan ataupun prinsip seorang wanita itu sendiri. Ini yang menyebabkan beban terletak di bahu lelaki masa kini.

Contoh beban yang di hadapi dan beban yang bakal di hadapi:-

Kereta - bayaran balik hutang kereta
Rumah - bayaran bulanan rumah
Hantaran - minimum RM10,000

Antara keluhan Lelaki:-
Lelaki 1 - "Nak kuar naik kereta je, moto taknak"
Lelaki 2 - "Hantaran nak paling koman 10k, kurang taknak"
Lelaki 3 - "Memilih, nak cari yang hensem je"
Lelaki 4 - "Nak kawen kena sediakan rumah dulu, kalau tak tangguh dulu"
Lelaki 5 - "Tak stailo macam budak disko takde mane dorang nak pandang"


Rumusan Gua:
Kebanyakan wanita masa kini terlalu memilih dalam bab² cinta, mereka akan menilai segala harta² dan aset² yang si lelaki ada. Yang paling kerap gua dengar pasal kereta, wanita masa kini lebih tertarik kepada lelaki yang berkereta sahaja. Lu naik moto? Bujang sampai tua la jawapnya.

Itu 1 hal, tengok plak bentuk muka. Muka pecah memang dorang tak pandang langsung, nak cari yang muka ala² pelakon korea je. Memilih sangat pun tak boleh. Muka tak hensem tak bererti hati busuk, betul?

Lain² yang gua dengar mesti tanya lu kerja mana, agak² nama company besar & gah confirm melekat. Ada gak yang jenis hati kering tanya gaji pokok lu berapa, ini memang tahap kaki kurap ni. Jumpa wanita macam ni tak yah layan, belum apa² dah tanya gaji. Wanita mata duitan paling senang nak kesan, awas!

Lagi 1 yang biasa gua dengar, memilih pasal tempat makan. Taknak mamak atau food court² biasa, nak yang ada nama je. Jaga standard konon, pegi da. Bukan lu yang bayar pun, balik² lelaki gak yang bayar. Wanita jenis ni lu kena ajar sikit, cakap dengan dia kalau dah sambal belacan tu sambal belacan jugak, takyah nak belagak spageti. Faham?



Apa yang tercatat di atas adalah sebahagian daripada cerita-cerita/perbincangan Lelaki dalam soal Cinta dan Wanita, bagi gua tak semua wanita berperangai dan berprinsip macam tu. Jodoh di tangan ALLAH


6 ulasan:

aizart berkata...

woaa.. nk copy bleh?

BISKUTMARIE(",) berkata...

aizart--> copy..?
untuk ape bro...?

kupu-kupu biasa berkata...

ni gua adaptasikan dgn life gua.. hahahaha...

Lelaki 1 - "Nak kuar naik kereta je, moto taknak"

x.. gua nk naik moto tp xde sape nak bwk... lu nk bwk gua x?

Lelaki 2 - "Hantaran nak paling koman 10k, kurang taknak"

abis lu org dh gatal sgt ajak kawen, dgn cara mintak mahal je gua leh tangguhkan masa kawen... hahaha..

Lelaki 3 - "Memilih, nak cari yang hensem je"

hensem x lah... sedap mata memandang cam lu pon dah orait dh... gua xnak ah bangun tido kena heartattack tgk muka laki... hahaha.. (eleh ckp perempuan, lelaki pon sama je nk yg lawa2.. yg kurus2.. yg mcm beyonce cam aku ni x pandang)

Lelaki 4 - "Nak kawen kena sediakan rumah dulu, kalau tak tangguh dulu"

x juga.. gua klu ble nk bli umah share duit... sama2 usaha... sweeeeeettttt je...


Lelaki 5 - "Tak stailo macam budak disko takde mane dorang nak pandang"

nope.. lelaki disco busuk lah style dia.. cam negro wannabe... yuckss.. lelaki pakai baju melayu kaler itam siap bersamping and songkok lagi hotttttttt...


**gua suka tgk artis korea, tp melayu lagi ensem sbb dah sunat.. hahahahahahahaha...

suezen berkata...

whoot whoot!!!...i love speghatti...ngeh ngeh

BISKUTMARIE(",) berkata...

kupu²--> itu mungkin lu tapi tak pada wanita lain..
boleh di katekan majoriti yang mcm tu adelah wanita yang belagak KOTA..
damn...

BISKUTMARIE(",) berkata...

sue--> ya, me too...
hihihi....
:D