Latihan maraton Putrajaya (Masjid Putra - PICC - Masjid Putra)

Semalam gua buat keputusan drastik untuk buat latihan maraton dekat Putrajaya, ada juga geng-geng maraton yang buat latihan kat sana jadi tumpang sekaki la, takde la bosan lari sorang-sorang. Minggu ni ada maraton Salomon jadi kena buat sikit latihan la walaupun dah last minute, macam masa amek peperiksaan dulu-dulu gak la study last minute. 

Dorang memang fit dan selalu masuk maraton jadi gua amek ilmu dan latihan sikit-sikit dari dorang, mula-mula rasa nervous juga sebab dah lama tak jogging dan maraton, risau pancit tengah jalan. Membanggakan juga la gua dapat buat slow jog tanpa henti sejauh 9 kilometer dari Masjid Putra ke PICC dan patah balik ke Masjis Putra dengan masa lebih kurang 54 minit, gua sendiri terkejut dengan keputusan masa ni sebab tak jangka boleh maintain larian atau mungkin sebab lari waktu malam tak panas dan berangin sikit jadi tak panas tapak kaki. 

Ikut plan Rabu ni nak buat latihan lagi, tempat, waktu dan distance yang sama, itupun kalau sakit kat lutut gua ni berkurangan. Biasalah barang lama, tak berusik pulak tu, sekali usik terus sakit tapi tak serius pun sakit ni, normal. Sesiapa yang nak join dipersilakan, lagi ramai lagi bagus, tak kisah la power ke, fit ke, beginner ke, join je sambil-sambil tambah kawan-kawan.





Tiada ulasan: