Peniaga haram depan Maybank

Lu orang mesti biasa kan nampak ada peniaga-peniaga meniaga depan-depan bank, bukan siang je, malam pun ada. Kat tempat gua Cheras Selatan depan Maybank dah macam pasar malam, sampaikan nak masuk dalam kawasan ATM pun susah. Tempat jadi terhad dan sempit, memang menyusahkan pengguna. Ada peniaga yang jenis nak terang menerang pasal barang-barang yang mereka nak jual, orang nak ke bank bukan nak dengar semua penerangan macam tu. Gua sebagai pengguna menjadi rimas, semak, rasa nak marah, rasa nak maki, ini serius. Dah lah meniaga secara haram lepas tu nak paksa memaksa dengar penerangan lu orang, dah cakap tak nak sekali tu faham la. Gua tahu lu tu melayu dan bukannya gua tak nak tolong melayu tapi lu sebagai peniaga mesti tahu undang-undang meniaga, lu dah menyusahkan pengguna bank. Tak cukup dengan tu lu orang mesti selalu nampak depan-depan bank ada penjual DVD, CD, kalau dulu buka meja 1 - 2, sekarang nah kau sepanjang panjang kaki lima penuh meja penjual DVD, CD. Ini 1 lagi yang menyemakkan ruang berjalan bagi pengguna-pengguna bank, kena pula masa gaji atau hujung bulan lagilah sesak. Gua rasa pihak bank dan pihak berkuasa perlu ambil tindakan undang-undang sebelum semuanya sudah menjadi kebiasaan kepada peniaga-peniaga haram ni, gua rasa pihak sudah lama tahu tentang ni sebab terdapat CCTV yang memang 24 jam terpasang, jadikan rakaman tu 1 bukti kukuh menegakkan undang-undang.







1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

selalu aku gi siang malam tak penah pegi. tapi dah lama tak gi kat cheras selatan ni. kalau siang ada lori jual buah ke jeruk lupa dah. hoi dah la dekat maybank tu parking kemain payah. lagi nak niaga situ. bikin sempit & semak ok. maybank cheras selatan tu kan meriah dgn org. selagi tak tutup selagi tu la penuh manusia dlm bank. agaknya peniaga nak amik kesempatan la org ramai camtu. laku la kot jualan dia.