Putu Perak

Lu orang kenal Putu Perak? Putu Perak ni sejenis makanan, kategori kuih. Sesuai di makan pada waktu pagi dan petang, pekena pulak teh O panas memang asyik. Putu Perak asal dari Perak, sekali pandang nampak macam putu biasa tetapi Putu Perak agak pejal dari putu biasa.



Inti Putu Perak adalah kelapa gula bukan gula melaka/merah macam putu biasa, saiznya juga agak besar berbanding dari putu biasa. Rasanya juga lain dari putu biasa, tak cuba tak tahu.


Nak dapatkan kuih ni boleh datang kat Kampung Gajah Perak, tempat lain di Perak gua tak pasti kat mana. Di Kuala Lumpur pun boleh dapatkan kuih ni, pergi pasar malam Sungai Besi. Kat pasar ni je setakat ni yang gua jumpa ada orang jual kuih Putu Perak. Kuih wajib cuba sebab rasanya lain dari yang lain, ewah....




4 ulasan:

suezen berkata...

bukan ke tuh apam?

BISKUTMARIE(",) berkata...

Sue-> Apam kelape kat luar, ni kelape kat dalam DAN putu perak ni lebih pejal dari apam.. :D

[sutera kasih] berkata...

putu ke tu?
xpenah mkn huhu

BISKUTMARIE(",) berkata...

suterakasih-> bole cuba makan, sedaaappp... haha