Sahabatkan Kekasih

Hari ni Dr. Gua nak bagi tips untuk mengukuhkan hubungan pasangan kekasih ataupun suami isteri, ade beberapa cara atau langkah yang boleh diambil.

1- Gurau:- Bergurau sesama pasangan mampu membuatkan sesuatu hubungan itu bertambah ceria dan bahagia, sehingga terlupa akan penderitaan yang lepas. Pastikan gurauan itu bukan sindiran!

2- Kejutan:- Salah 1 cara membuat kejutan adalah membelikan hadiah, tak perlu yang mahal cukup sekadar memberi kesan mendalam dalam jiwa pasangan lu orang. Contoh, bingkai gambar yang mengandungi gambar lu orang berdua yang diambil ditempat-tempat yang menarik, mungkin masa mula-mula lu orang bercinta. Ringkas tapi memberi kesan. Selain hadiah lu orang juga boleh mengadakan majlis makan malam tanpa diketahui, makan malam yang sangat berbeza dari hari biasa. Mungkin dari masakan lu orang sendiri

3- Pujian:- Amalan puji memuji ni kalau boleh terapkan setiap hari, dalam SMS, dalam talian, dalam percakapan bersama pasangan tetapi jangan terlalu memuji. Tinggalkan saki baki pujian bagi sesi akan datang, puji terlebih membuatkan pasangan meluat. Paling mudah dan memberi kesan yang baik dalam perhubungan.

4- Hormat:- Sentiasa hormat ketika berada bersama pasangan lu orang, jangan abaikan mereka jika berjumpa kawan-kawan. Sentiasa juga 'highlight'kan yang lu orang sedang bersama pasangan lu, ini boleh membuatkan pasangan lu orang rasa dihormati. Percayalah

5- Sahabat:- Ini yang harus diamalkan semua pasangan, sahabatkan pasangan lu orang. Jangan terlalu memikirkan status pasangan lu orang dengan lu. Ini akan memberikan tekanan pada hubungan, lakukan apa yang selalu lu orang buat dengan sahabat pada pasangan lu orang. Cara ni perlu tapi jangan terlalu kerap, lakukan ketika perlu.



Tiada ulasan: