Aduan - Shell Petrol Station Taming Jaya, Balakong

Mungkin pengasingan pam minyak untuk motorsikal bagi memudahkan perlambakkan pengguna motor untuk mengisi minyak diwaktu-waktu puncak, nampak berkesan pada mata kasarnya. Saya pengguna minyak Shell dan juga pengguna kad Bonuslink, setiap wang yang saya gunakan untuk mengisi minyak saya akan gunakan kad Bonuslink untuk mata ganjaran, nama saya Mohd Fadli dan saya boleh dihubungi di talian 012-2779803. Masalahnya disini, pam pengasingan untuk motorsikal di Shell Taming Jaya Balakong tidak mesra pengguna Bonuslink.

1. Pengguna motorsikal hanya boleh membayar tunai sahaja di pam motorsikal kepada pekerja yang menjaga pam motorsikal (pekerja warga asing).
2. Pengguna motorsikal tidak dibenarkan untuk menggunakan pam lain selain pam motorsikal yang disediakan.
3. Tiada kemudahan untuk pengguna kad Bonuslink di pam motorsikal, pengguna motorsikal perlu pergi sendiri ke kaunter dalam kedai mesra selepas mengisi minyak, sedangkan bayaran untuk minyak hanya kepada pekerja warga asing yang menjaga pam motorsikal.
4. Pekerja warga asing bersikap kurang ajar.


Situasinya berlaku pada 6/6/2013 ketika waktu lebih kurang 3:30pm - 3:40pm (resit tak ambil). Saya mengisi minyak untuk motorsikal LC135 dipam motorsikal yang disediakan, saya menggunakan RON97. Saya menghulur sekeping RM10 beserta Kad Bonuslink, pekerja tersebut mengarahkan saya untuk ke kaunter dalam untuk Bonuslink, duit RM10 di ambil pekerja tersebut. Sambil mengisi minyak saya menyuarakan suara saya sebagai pengguna, pekerja dengan angkuh mengatakan saya perlu ke kaunter dalam sambil meletakkan kad Bonuslink saya diatas peti motorsikal (Box Givi). Tindakan yang kurang ajar ditunjukkan dan saya bertindak untuk tidak meletakkan kembali pam ditempat yang sepatutnya, saya meletakkan pam di atas lantai tanda protes. Selepas mengisi minyak saya ke kaunter dalam, sekali lagi saya menyuarakan suara saya sebagai pengguna. Menurut pekerja kaunter ya pengguna motorsikal perlu untuk masuk ke dalam untuk swipe Bonuslink.

Persoalannya:

1. Adakah pengasingan pam untuk motorsikal memudahkan pengguna Bonuslink?
2. Apakah sebab pengguna motorsikal tidak boleh ke pam minyak yang lain dan berurusan terus dengan kaunter dalam?


#Shell #ShellMalaysia #ShellTamingJaya


1 ulasan:

suezen! berkata...

thats what i call bias!!!!!!!!!!