Potluck sebelum ramadhan

Dekat tempat kerja gua ni memang terkenal dengan makan-makan, kalau ada je hari-hari penting mesti akan buat makan-makan. Contoh sempena dah nak puasa, sebelum puasa buat makan-makan dulu, potluck. Potluck kali ni lebih meriah dan dibuat secara besar-besaran, macam lepas ni dah tak dapat akan je. Gua ikutkan je, gua suruh mak gua buat mee dan bihun bandung untuk 30 orang makan. Memang gila banyak makanan, macam-macam jenis, macam-macam warna, macam-macam rupa.

Nasi Beriani

Nasi Hujan Panas

Karipap

Laksa

Mee & Bihun Bandung

Nasi Impit

Bukan ni je yang ada, ada kek coklat, kuih-muih macam-macam rupa, sate, roti jala, koktel, nasi kerabu. Nak cerita memang tak habis tapi sebenarnya gua lupa apa lagi yang ada, makan macam lepas ni tak dapat makan, memang kenyang sampai petang. Kali ni jadi lebih meriah sebab semua baru lepas dapat bonus, tu pasal meriah dan pelbagai makanan. Jadi potluck ni meraikan bonus dan juga kedatangan bulan puasa, elok juga ada event-event macam ni, boleh mengeratkan lagi hubungan dengan rakan sekerja, kadang-kadang tahu rupa tapi tak tahu nama, jadi masa ni la nak kenal kan. Okay sekarang dah terliur, cukup la cerita pasal makan ye.



Tiada ulasan: