5 tip menaikkan semangat kerja

Ni apa yang gua rasa bernas, gua rasa ianya menjadi pada gua. Tak tahu lah pada lu orang...

1- Pakaian baru - Cuba lu orang beli pakaian kerja baru sebulan sekali, bagi gua bila berbaju baru ni semangat nak pergi kerja tu lain macam sikit. Ini memang betul-betul menaikkan semangat kerja gua setiap kali berbaju baru

2- Kemas meja - Kalau lu orang ada meja kerja, kemas-kemas kan sikit kasi teratur. Sekali sekala ubah sususan komputer dan barang-barang lain bagi nampak kelainan, tak la boring tengok benda yang sama je. Gua selalu kemas meja sebelum gua balik, jadi esok pagi sampai pejabat tak la semak tengok benda bersepah

3- Hiasan - Hias sikit meja kerja lu orang tu bagi nampak berwarna warni, contoh hias dengan fridge magnet, keychain dan lain-lain. Kat meja gua banyak hiasan ni, tak larat nak susun. Teddy bear pun ada :)




4- Lagu - Muat turun lagu-lagu yang buatkan lu orang goyang kepala sambil senyum sorang-orang, nyanyi sorang-sorang, pasti semangat kerja tu sampai. Ni banyak membantu gua dalam menaikkan semangat kerja, pastikan pakai earphone.

5- Sarapan - Apa pun sebelum mula kerja kena sarapan dulu, tenaga dan semangat kerja datang dari sarapan pagi. Mula kerja dengan perut lapar memang tak semangat, ini pasti.

Lu orang cuba dulu 5 tip gua ni, kalau tak semangat juga nak kerja baik lu berhenti kerja je sebab lu memang dah takde harapan untuk sembuh lagi




3 ulasan:

Miss RoRi berkata...

kenape kepala bear tu kena tutup? hAHHAHHAHA. Ape2 pon, tips yg sangat bagussss. :D

Keep it up. :p

~♥ iella ♥~ berkata...

Beli baju baru. Tue tips paling hebat. Mmg akn rasa lain bila pakai baju baru nk g keja.

http://fadthnwan.blogspot.com/

nur shahirah berkata...

meriah betul meja BKG ni lahaii .:-)