Kelas D

21-4-2009
akhirnya tercapai sudah keinginan ingin memiliki lesen kereta, hahahaha (gelak puas)- walaupun agak lambat utk seorang lelaki memiliki lesen kereta, tapi Alhamdulillah akhirnya dapat juga aku memilikinya- terus terang aku cakap semasa ujian lesen ni, gementar mmg ada- untuk ujian yg pertama, aku diarah menjalani ujian bahagian 2 terlebih dahulu bersama 29 peserta lain- untuk ujian bukit aku kena buat 2 kali, untuk yg pertama kali pegawai JPJ tu tak puas hati sbb aku buat terlalu perlahan- walaupun gementar tapi ujian parking & 3 penjuru mudah untuk aku buat, mane taknye selalu bawa kereta takde lesen huhu (jgn bagitau mak ngan ayah aku tau)- setelah selesai ujian bahagian 2, aku menunggu giliran untuk ujian bahagian 1 iaitu ujian jalanraya- semase dalam kereta untuk buat ujian tu aku teringat kata makcik kelas memandu aku- "masa ujian jalan raya tu nanti, ko bt bodoh² je-ko buat mcm ko tak tau bawak kete, kalau tak nnt JPJ tu bnyk tanye" aku pun buat la bodoh² mase ujian tu, JPJ tu suruh bawak laju pun aku bawak slow jer. hahaha! mmg gile gigil mase dalam keta tu, dengan mamat JPJ ade kat sebelah dengan jalan yg sesak dengan keta & lori/gigil-gigil jugak lulus tetap lulus huhu- trimas kpd semua yg bagi kate² semangat kat aku walaupun aku sendiri dah bersemangat mase tu, hehe-

lesen dah ada, kereta sendiri je yg belum ade-agak² bile nak beli erk? same² la menunggu k! target aku dalam tahun ni, InsyaALLAH akan tercapai matlamat memiliki kereta sendiri-BERUSAHA!! AMIN....

p/s-kereta ape erk nak beli? My-VI atau pilihan mak aku-Pesona?? hehe

2 ulasan:

susudalambotol berkata...

aku paling pantang kalau lelaki takde lesen. risau je sepanjang masa. aku cadangkan ko amek myvi la, walaupun aku tak pakai myvi :D sesuai dgn ko. minyak pun jimat.

BiskutMarie(",) berkata...

selamat dah ade lesen, huhu..
my-vi mmg dlm fikiran,tpi my mom...aih..
bt mse ni mmg kete m'sia mnjadi pilihan but bmw & honda still mnjadi idaman...
insyaALLAH, AMIN