Kecoh Kakak Steering Lock

Kecoh semua pasal seorang minah mengamuk pakai steering lock, siap kena troll gila-gila, gambar hitler la, gangster punya wallpaper la, video siap lagu pun ada. Ada pula masa keyboard warrior ni nak edit semua tu, kelakar memang kelakar tetapi kalau lu orang tengok lebih dalam lagi sebenarnya ada isu yang dialami oleh beberapa pengguna jalan raya. Bukan pasal mengamuk atas jalan raya tapi isu yang menyebabkan perlanggaran, isu melibatkan darah dan nyawa tu sebab kadang-kadang sampai tahap nak bertumbuk tengah jalan.





Lu orang cuba pusing kuala lumpur tengah waktu puncak, lu orang boleh buat sendiri bancian tahap kekurangan sivik pemandu kereta, paling ketara jadi mangsa penunggang motorsikal. Boleh dikatakan setiap pagi gua marah-marah atas motor dek kerana kebangang-ngan pemandu kereta, gua marah-marah bukan suka-suka. Kalau dah hon puluh kali pun buat dek je memang cari alasan nak bertumbuk la tu, kalau lepas tu angkat tangan tanda maaf ke boleh la gua terima, ni lagi buat muka selamba marah gua balik, abah dia.

Gua nak bagitahu la, kalau ada laluan motor gua akan guna laluan motor tapi kat kuala lumpur takde jalan motor, kena kongsi jalan dengan pengguna lain. Kalau lu orang biasa naik motor lu orang hanya akan guankan laluan tengah garisan putus-putus tu, jadi pemandu kereta sila take note sebab penunggang motor akan guna laluan sempit tu, jadi masa nak tukar lorong tu tolong fikir pasal motor. Apa guna kereta mewah tapi tak pandai tengok side mirror, signal canggih tapi tak pernah digunakan, ni semua ditahap mendatangkan steering lock.

Kepada akak steering lock tu gua tabik sebab lu berani sampai tahap macam tu, apa akak buat memang salah kak tapi gua tau akak puas hati kan? Kita takde ditempat kejadian, video tu pun dirakam lepas dah terjadi perlanggaran, apa yang terjadi sebelum tu kita tak tahu, mungkin ada berlaku perhimpitan nak masuk lorong, mungkin 2-2 taknak mengalah, mungkin akak tu dah hon tapi uncle buat dek, mungkin uncle hon tapi akak selambe badak, dari apa yang gua lihat ada benda yang buatkan akak tu marah sangat, kalau tak takkan la berani sangat akak tu nak buat macam tu. Gua lelaki pun takut nak buat macam tu tapi gua pernah la sepak side mirror kereta kat depan The Mines dulu, kereta foreigner. Dah sepak gua menyesal pulak, benda pun da jadi, gua tengah marah time tu, hon puluh kali buat tak reti, kaki makan dia. 


1 ulasan:

suezen berkata...

same...mesti ade bende yg buat dia mrh smpi mcm tu.....bukan di pihak mn2 yer