Kekemasan

Gua ada 1 sikap rimas dengan kerja yang kurang kemas, contoh supporting document yang tak disusun rapi lepas tu terus clip, supporting senget benget, susunan supporting pun tak betul lepas tu terus hantar kat aku untuk prepare invoice dan biasa juga gua dapat supporting secoet tapi clip paper pakai yang sebesar-besar alam, kan clip ada saiz apa salah guna clip yang bersesuaian. Kalau lelaki yang pass supporting tu kat gua takpe lagi gua faham, ni perempuan, nak tegur takut kecik hati, tak tegur sakit hati. Patut kerja perempuan lagi kemas dari kerja lelaki tapi ni dah terbalik, gua pun tak faham

Di 1 sudut ruangan printer pula lain cerita tapi masih lagi dalam isu kekemasan, 1 printer ramai pengguna jadi dalam tray tu mungkin banyak bahan dan kertas yang di print. Kes nye ambil bahan dan kertas untuk diri sendiri lepas tu tak susun balik orang lain punya bahan dan kertas tu, lepas tu main letak je kat mana yang dia suka, kan dah menyusahkan orang lain nak kena print sekali lagi kalau tak jumpa bahan dan kertas tadi. Ambil hasil print pun macam budak-budak, orang lain punya bahan dan kertas habis kedut-kedut, komot-komot, takde ke rasa hormat dengan orang lain punya hasil kerja. Apa lah yang susah sangat nak susun balik dan letak balik tempat yang sepatutnya, tak kisah la nak cepat ke, ada urusan penting ke, title boss ke. 

Tunggu gua jadi bos, tau la gua ajar pekerja-pekerja gua nanti.


1 ulasan:

suezen berkata...

wah x sabra tunggu ko jd boss biskut