Katakan Tidak!

Sepi bukan kerana menyepi tapi cuma menyendiri, cuba mencari diri sendiri. Wah dah macam apa je ayat tadi tu, awalan mengemas kini yang terbaik pernah gua buat. Lama betul tak buat lu orang gila baca entri-entri pelik gua, Alhamdulillah gua masih hidup dan bernafas lagi, nyaman rasanya.


Bermenjak-menjak ni sibuk sikit tapi bukan sibuk di tempat kerja, sibuk lepas waktu kerja. Maklum lah orang penting macam gua ni memang susah sikit nak ada masa terluang, ni pun kebetulan ada masa kah kah kah. Sebenarnya gua baru turun gunung, ada rezeki jadi guider untuk peserta dari Politeknik Muadzam Shah dapat la duit sikit buat beli seluar jeans. Lepas turun gunung ada konflik dengan kesihatan, dah lama tak main hujan tu sebab gua demam. Batuk ni pun dah dekat 5 hari, tak la teruk sangat batuk ni. Jangan risau lebih-lebih la pasal gua, ha ha ha.


Akibat dari masalah kesihatan tu gua telah meninggalkan rokok, masuk hari ni dah 5 hari gua tak merokok. Tak tahu nak cakap macam mana, nak kata berhenti tak jugak, nak kata menghisap tak jugak. Tengok lah nanti, doa-doalah gua berhenti merokok. Kalau RM10 sehari gua kumpul tolak duit rokok dapat jugak simpan duit meminang anak orang, kursus kahwin pun belum pergi lagi. Bab kahwin ni taknak cerita lebih-lebih nanti ada pulak yang kecewa, he he he.


Nak cerita panjang-panjang pun tak guna, tembak tak kena. Bukan lu orang baca sampai habis pun entri ni, ok bye.



3 ulasan:

Ainur Hamzah berkata...

satu usaha tu beb!
keep it up encik guider ;)

nur shahirah berkata...

eh gua bace smpai abis der ! baguih2 satu tanda bagi anda utk berhenti merokok..usaha tangga kejayaan ..gud luck :p

Tanpa Nama berkata...

thats gud sayang...i do really proud of u...its a gud start before we get married...i love u...
lolipop :)