Sebelum dan Selepas

Manusia, ini memang lumrah.

Sebelum dapat bonus, semua bertanya bila nak dapat surat. Selepas dapat surat, semua bertanya bila nak masuk duit. Lumrah kan? Kecoh macam gossip artis, kecoh macam kes bunuh, mau tak kecoh, dapat bonus tu. Setahun menunggu nak dapat durian runtuh, siapa nak bagi kan. Lagi kecoh bila dapat surat yang menyatakan berapa bonus dapat, ada yang cakap department tu dapat lebih, department ni dapat kurang, padahal sama je cuma amount nya berbeza sebab ikut tangga gaji. Ini lumrah manusia, tak pernah puas dan cukup, gua pun ada perasaan tu tapi takde la sampai tahap nak tunjuk kat semua orang, jangan ketara sangat.

Apa-apa pun bersyukur dulu, Alhamdulillah dengan rezeki ALLAH ni. Walaupun rasa tak banyak tapi tetap rezeki yang tak semua orang rasa, walaupun lu duduk sama department. Ingatan untuk gua dan semua juga, duit yang kita dapat belum tentu duit kita, ada pembahagiannya pada yang lain. Contoh macam gua masih punya ayah dan mak, ada anak dan isteri, ini rezeki dorang juga.

2 ulasan:

suezen berkata...

open table plzzzzzzzzzzzzz

Mohd Fadli Ali Anui berkata...

hahahaha... pllzzzzz....